Lek och lär (känsliga tittare - be ware...)


Vissa dagar på den här utbildningen är det som montessoriskolan all over again och vi får leka oss till kunskapen. Det är svinkul! Som de senaste veckorna, då har vi fått skära upp 2 råttor och 2 minkar + ett hjärta och lungorna från ett får. Sen har vi också fått titta inne i två små grisar. Nästa vecka ska vi få öppna upp en räv också. Fatta vilken cool utbildning! Det första jag gjorde min första dag här var att få lägga öppningssnittet på råttan, kände mig inte så kaxig just då men nu känns det som en evighet sen.

För att ni ska förstå hur tufft det är ska jag visa en bild från en av handledningarna vi fått. Här ser man bukspottskörteln och det mesta av tarmarna:



Så himla tufft...

Om två veckor är det fullt upp med tentor. Just nu känns det ganska lugnt faktiskt. Alla pratar om hur det här är den mest överpluggade tentan någonsin och att nästan ingen kuggar den. Missförstå mig rätt nu, jag pluggar och har mig, jag bara stressar inte över den tiden jag inte gör det utan försöker slappna av istället. Känns bra...

Förvirrad respons

Kommentera mera:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0