Övertid

Ja, det blir en del övertid nu. Är totalt kaos på jobbet då två personer, en av dem heltid plus skiftledare, misstänker att de fått virud på balansnerven och går omkring med sjösjuka hela tiden. Dessutom är chefen sjuk. Och flera andra av de anställda är sjuka. Och en annan skiftledare är borta och bygger en ny butik.
Allt har så sjukt bra tajming...
Så igår jobbade jag 9 timmar och idag 10. Imorgon däremot kan ja inte jobba över, då ska Hanna och jag på visning! Det ska bli riktigt skönt, bara att faktiskt se på en lägenhet. Vet inte vilken det är än, Hanna som håller i sökningarna, men det ska bli kul i alla fall.

Fick ett sjukt ryck i helgen igen. Den här gången var det ugnen, micron, avloppen och köksfläkten som tog den värsta smällen och jag städade konstant i drygt 3 timmar.
Jag måste berätta om det för att inte känna mig så konstig.
Jag tog till och med före och efterbilder på det äckligaste, men jag klarar inte av att lägga upp dem ens. Kan dock meddela att hela fläkten var täckt med vad som seriöst verkade vara öronvax...

Idag sprängde jag min otroligt tajta budget igen genom att impulsköpa ett stycke sommarkläder. Det var lite dumt, men jag rättfärdigade det med att jag tar de pengarna från mina julklapps- och födelsedagspengar. Jag menar, shorts med hängslen, vem kan stå emot det?!

Nej, jag skriver så tråkigt nu för tiden att jag nästan inte vill skriva alls. Jag tänker lika mycket som innan, men jag får helt enkelt inte ut det.
Dock fortsätter jag att uppdatera lite då och då, annars riskerar jag nog att få mamma på överraskningsbesök så att hon blir säker på att jag fortfarande lever...

Hörde förresten att ni har vår där hemma nu. Era lyckliga satar. Hoppas ni njuter.

Förvirrad respons
Postat av: Lina

Vår och vår, igår snöade det halva dagen... ;-) Saknar dig! Hälsa sambon, pusspuss

2009-03-03 @ 19:59:07
URL: http://linamusique.blogg.se/
Postat av: Mor

Ja, det är väldigt gott att se lite livstecken! Hoppas ni får till det med lägenhet snart, men att du kan komma hem som planerat kring 20:e. Då vill jag dra med dig till Borås och shoppa ;)

Klem fra mor din

2009-03-04 @ 21:32:31
URL: http://projectoslo.blogg.se/
Postat av: Alex

Amanda.. du är nästa lika kass som mig på att uppdatera bloggen. Har Norge gjort dig mer trög än vanligt?

2009-03-05 @ 23:41:54
URL: http://teammanwhore.blogg.se/

Kommentera mera:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0