Ibland får även en inkvoterad känna sig smart...

Igår hjälpte jag Ivan med körkortsteori. Vi pluggade en del och det var kul för jag tycker så mycket om att lära ut saker. Han tyckte att jag var så smart när jag kunde lägga till saker själv och förklara och rita och sånt. Han vill att ja fortsätter att hjälpa och sa även att jag kommer att bli bra att ha om han börjar plugga igen till hösten. En härlig ego-boost som inte satt helt fel.
Han tror dock inte på att jag har så bra betyg som jag sa. Behöver tydligen ta med mig kopior hem nästa vända runt Sverige.

Idag utmanade han mig också på jobbet. Vi har tydligen test på vårt intranät på diverse arbetsomåden och innan har det varit obligatoriskt att man ska göra dem med högst 2 fel av 14-15 och skicka in till chefen. Vi gör inte det längre men han tyckte jag skulle göra el-provet. Så det gjorde jag. Det var ganska svårt, men jag hade en del tänk och formler kvar från fysiken förra året så jag fick faktiskt bara ett fel.
Ego-boost nr. 2.

Jag är ganska bra ändå.

Fast jag tror mina föräldrar har slutat läsa min blogg. Förut kolla de tydligen in här flera gånger om dagen. Får inga oroliga kommentarer från mor längre, eller förmaningar från far. De kanske till slut har insett att jag har flyttat och bestämt sig för att säga upp kontakten.
Dumt i sånna fall, tycker jag.

Förvirrad respons
Postat av: Amanda

Hahaha! Här är jag ;) Jo, jag hade glömt bort den, men nu har jag kommit ihåg igen! Snygg design! Har tagit en stund att läsa ikapp o att svälja alla rop av fasa på vägen:O Skitunge!!! Älskar dig dock fortfarande;) Puss o kram från Mor

2009-01-23 @ 18:45:59
URL: http://projectoslo.blogg.se/
Postat av: Amanda (Den riktiga)

Haha! Kul att du har skrivit som mig :D

Vad är det du har fasat över? För känslig är du...

2009-01-23 @ 20:33:14
URL: http://projectoslo.blogg.se/
Postat av: Annika

Hej Amanda! Kul att se Din blogg! Träffade Dina parentos igår och fick tipset. Vill sända ett långt försenat 20-årsgrattis!! Har tänkt på Dej en massa ggr sedan nyårsafton. 20 år!!!, för mej lite smått ofattbart - du vet, viljan att ha kvar som det alltid varit....men samtidigt ett uns av njutning när jag känner drivet framåt. Livet är sån´t där, tror jag - balansen mellan trygghet o spänning - den tar aldrig slut. Sköt om Dej!!

Din Annika

2009-01-25 @ 18:19:10
Postat av: Remina

Du är ett riktigt smartass, Amanda. Snygg blogg förresten :) Kul att höra att det flyter på.

2009-01-25 @ 21:12:31
URL: http://remini.blogg.se/

Kommentera mera:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0