Framtidsutsikter

Hade ett väldigt givande samtal häromdagen med en tjej på jobbet, Linn.
Vi pratade om att studera och hon berättade en hel del saker jag kan göra för att lättare komma in på veterinärhögskolan. Ska jag vara ärlig så lät det faktiskt som att om jag gör alla saker rätt och ser till att jag får de poängen jag ska ha kommer jag in utan problem! Helt galet.
Det var så skönt att prata med någon som faktiskt har koll och vet saker och kan hjälpa. Själv förstår jag inte mycket av allt mumbo-jumbo som står i konstiga termer på nätet. Jag vill ha karspråk och det fick jag.

Jag har dock börjat tvivla en del på hur det faktiskt är möjligt att plugga i en stad som denna. Alla pratar om hur dyrt det är att leva här men det är fan så mycker värre än alla säger när det gäller att plugga. De jag har snackat med säger att ska man läsa den utbildningen jag vill här i Oslo ska man antingen kunna bo hemma eller ha rika föräldrar. Gött...
Men å andra sidan, det finns ju uppenbarligen folk som klarar av det!
Det måste ju kunna gå på nått sätt.

Förvirrad respons

Kommentera mera:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0