Årets...

Ok, människan är i grund och botten lat. Detta gäller givetvis även mig. Kanske i synnerhet även mig.
Snor listan från mig själv, upplaga '08 och kör samma gamla visa.
Låter även de gamla svaren stå kvar. Spännande att se hur sjuuukt mycket jag måste ha förändrats på ett år!
Låt oss hålla det förflutna lite kursivt.

Årets..
Analys: Utan liv, ingen fritid - Man kan få för mycket utav det goda
Album: John Mayer - Continuum - Veronica Maggio - Vinnaren
Bok: Hästarnas Dal - Jean M Auel - The End of Mr Y - Scarlet Thomas
Butik: Närbutiken i Budapest - Clas Ohlson! Va fan annars?! ;)
Byggnad: Badhuset i Budapest, jävlar vad jag skulle kunna gå vilse där... - Castle - den största nattklubben i Agia Napa
Bästa fest: Studentfesten och Soniaskvällen - Valborgsfesten på Chalmers. Och Pace&Love så klart. En enda lång fest.
Citat: "Är man ful är man åt minstonde minnesvärd" - "Hvis pupper var en person hade jag umgåtts veldig mye med den personen"
Drink: "Sött och fruktigt"-drinken på Rockbaren - Mohito
Dryck: Fanta Exotic Thrill - Vatten. Det är ju så sjukt gott!
Efterfest: Hos Fredrik i scouthuset - Midsommar utanför scouthuset
Fakta: Högstadiet suger - Det är omöjligt att komma in på veterinärlinjen
Fettodag: Film-/fettkvällen med Edvard och Lina N - Vet faktiskt inte om jag haft någon ovanligt fet dag i år. Haft många ganska feta dock, gills det?
Film: King Arthur. Var det i år? - Wall-E
Fotograf: Jag! Fan vad bilder jag tagit :P - Hanna. Hon är babe i verkligheten, framför linsen och bakom.
Frukt: Annanas - jag har äntligen förstått! - Guanabana?
Förlust: Lina flytta till Bjärnum - Jag flytta till Oslo
Godis: Lakritsnappar - Baconchipsen från Rema
Idiot: Erik på facebook - Get - våran TV:leverantör
Inköp: Alla heta kläder jag lyckats skaffa i år - Mat. Mat är bra.
Impuls: Många... :) Alla fester jag tänkte dissa men hängde med på, fram för allt. - Bartenderkurs på Mallorca? Ja, visst! Fast nu blir det inte av ändå. Jävla Tove som ska gfta sig när jag ska på semester. Borde hon ha tänkt på...
Kollega: Minns inte vad hon heter, men hon är jävligt schysst :P - Ola eller Ivan. Blir inte mycket bättre.
Kändis: Stefan Sundström - Pass
Kändis på nära håll: Min mamma, ALLA känner henne! - Instämmer med föregående talare :)
Lunch: Ja har pinsamt nog ingen aning... - zamoza och varma koppen oi Tanzania
Lyckligaste dag: Studenten :D Eller när Bettan berätta mitt betyg i Kemi B :) - Sista dagen på Peace&Love. Peter, Fredrik och Jag, natten lång. (Inte Fredrik som i jag=Fredrik. Det finns andra.)
Låt: Curbside Prophet - Jason Mraz - If You Got The Money - Jamie T
Lärdom: Lita aldrig på Jörgen... - Jag har nog inte lärt mig något alls. Eller jo, jag kan fylla i tillgodo-lappar jäkligt snabbt.
Läskigaste: Mannen som våldtog mig på Gretas - Killen Edvard träffade på bussen och bjöd över för att låna soffan. Helskum snbbe.
Match: Gutta vs. småpojkar i Sävedalen! :D - Sverige vs. Norge
Maträtt: Thaimat á la Tove - Baconlindade dadlar. Får väl ändå räknas som en maträtt. Vart fall en halv.
Medalj: Från 6:e-klassarna i Västra Bodarna - "Världens bästa vikarie" :D - Från mig själv - "Jag är snyyyygg!"
Middag: Alla Mamma Mia utan paprika på Denise - Den spontana grillfesten på Linas land i somras. Obetalbart.
Miss: Jason Mraz-konserten på Peace&Love... Att jag gick därifrån... Fan... - Har missat tåget ett par gånger (Ang. förra årets s.k. miss; gick på hans konsert i år. Sög hårig getpung. Inga tårar där inte.)
Misslyckande: Att jag inte redan läst Fysik B - Att jag snubblade på datormusen och misslyckades med att ansöka till veterinärlinjen i Uppsala
Mys: Sista natten i Budapest - Peter
Ord: Seriöst! Grymt! - Helt sprött!
Par: Anton och Jag - Lina och Kieron
Pinsammaste: När jag försökte planka in på Trägårn' - Jag har slutat med sånt
Present: Platt-TV:n jag fick idag! :D - Linas 20 presenter i 20-årspresent. Genialt!
Pålägg: Nalle-kalvkorven i Bjärnum - Ost och marmelad. Den gyllene kombintionen. Vad än alla britter tycker om saken.
Resa: Budapest - Tanzania på ett sätt, Cypern på ett helt annat.
Roligaste: Peace&Love - Peace&Love
Rädsla: Armveck - Samma. Lyckades ju till och med svimma en gång.
Sanning: Rök inte hasch, du kan bli hög - Gräset behöver faktiskt inte vara grönare.
Serie: Dexter och House - Dexter får hänga kvar och Sex and the City kommer på en god andraplats
Sjukaste fest: Soniaskvällen och Revyfesten (Den va faktiskt i Januari!) - Midsommarfesten, galet galet
Sjukdom: Förkylningen sen Augusti - Ofrivillig anorexi?
Skratt: Evelina :D - Ivan
Skämt: Hur voltar man med bilen i 40 km/h!?!!? - Ola lyckades få mig att tro att jag var sen till jobbet. På en söndag. När jag var i Sverige. Well played. Well played, indeed...
Snygging: Min liftare ;) - Claskunden med lite för korta ben. Han är het. (Hanna, hålla dig borta!)
Sommarminne: Peace&Love - Anna Ternheim konserten - Dagen efter Fjordfestivalen. Mer sommar än så blir det verkligen inte.
Spel: Staries på Facebook, helt såld är jag! :D - Harpan
Sämsta fest: Guttas kompis fest... Satan i gatan asså... - Mottagningen på min kusins bröllop. Notera uttrycket; mottagning.
Te: Tranbär - Tant Augustas
Telefonsamtal: Mamma: "Allt är bra igen" - Racha - "Ni ha fått lägenheten"
Vackraste: Edvards åsnebild! - Ngorongoro-utsikten
Vinst: Min biobiljett på månadens problem! Jag vann FÖRE Anton! :D - Hanna
Värsta resa: Det måste väl ha vart för dem i Catrins bil hem från Borlänge ;P - Göteborg-Oslo. Ensam, sjuk och uppgiven.
Upprepning: Erik - Edvard
Utgång: Juldagen - Cypern
Utropstecken: Sebbe blev nerslagen första dan på jobbet! - Min chef fick sparken första månaden jag var där, men behåller jobbet!
Uttryck: Seriöst grymt... - Tack scheeeelv
Utveckling: Min pondus inför små barn - Min självständighet
Årstid: Sommaren - Sommaren
Övergång: Lina - Från snygging till musikaltönt - Jag - Morsgris till mammatjatig
Överraskning: Min syster är inte förlovad och har barn! ;) - Jag är singel! Ok, inte superöverraskande för mig själv, men tydligen för många andra.

Årets bild:

Förra året:



I år:




Slutsatsen får väl bli att det här inlägget tog för lång tid för att jag ska orka reflektera över det också.

Förvirrad respons
Postat av: Anonym

Lina och Kieron, tack som fan :P

2009-01-06 @ 22:55:27
URL: http://linamusique.blogg.se/
Postat av: Hannaaaa

Sötnos. Att bli kallad både mästerfotograf och årets vinst är nog det finaste jag hört. I alla fall i år ;)



och baconlindade dadlar är inte bara en maträtt.. det ät The Maträtt.



end of story.

over and out.

good baj.

2009-01-06 @ 23:03:17
URL: http://njorun.blogg.se/
Postat av: Hannaaaa

Sötnos. Att bli kallad både mästerfotograf och årets vinst är nog det finaste jag hört. I alla fall i år ;)



och baconlindade dadlar är inte bara en maträtt.. det ät The Maträtt.



end of story.

over and out.

good baj.

2009-01-06 @ 23:07:59
URL: http://njorun.blogg.se/
Postat av: Amanda

Lina: HA!



Hanna: Givetvis baby :)

2009-01-07 @ 20:41:25
URL: http://projectoslo.blogg.se/
Postat av: Alex

Är du säker på att bara stulit lista från dig själv?

2009-01-08 @ 18:49:21
URL: http://teammanwhore.blogg.se/
Postat av: Amanda

Gav andra människor cred förra gången ja använde den så den här gången orkade jag inte men fine.

2009-01-09 @ 22:23:30
URL: http://projectoslo.blogg.se/
Postat av: Martin

Tror att du glömde årets kusin hrmf

2009-01-09 @ 23:53:19
Postat av: Amanda

Förlåt Martin. Ska försöka komma ihåg det nästa år. Men du vet, det skadar inte med lite... Hrm... Motivation.

Du har inte en gammal systemkamera som ligger oanvänd och skräpar? ;)

2009-01-10 @ 15:53:06
URL: http://projectoslo.blogg.se/
Postat av: Sebbe

Ibland slås jag av hur snygg jag är i den flytvästen =)

2009-01-12 @ 19:32:07
URL: http://rinvall.blogg.se/
Postat av: Martin

Du kan få köpa min kamera för 27000 så har jag råd med den kameran jag egentligen vill ha =)

2009-01-13 @ 11:13:11
URL: http://smaesk.blogg.se/

Kommentera mera:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0