Gallringen

Jag har just spenderat en god stund med att gallra bort människor. Hanna och jag pratade om det och jag upptäckte att jag hade inte mindre än 155 vänner på facebook jag inte brydde mig om att ha där längre. Det var väl i all ärlighet kanske några till jag kunde plockat bort, men faktorer som helt eller delvis släkt får väl kanske gälla som undantag för intressekvoten. Passade också på att plocka bort skit i MSN-listan. Nu har jag bara drygt 30 pers där. Det är lite intressant, jag pratar inte så mycket med folk på MSN nu för tiden, men fortfarande är jag småbesatt av det och tycker om att passivt vara inloggad på det.

Våren har kommit till Oslo!
Idag var det inte mindre än 15 grader varmt och jag gick och sög in så mycket sol och värme jag kunde bakom mina sexy solglajjer på väg hem från jobbet. Helt sinnsykt digg.

Det faller sig mer och mer naturligt för mig att prata norska. Idag fick jag faktiskt fråga Hanna vad ordet verdier heter på svenska. Pinsamt... Oroar mig itne så mycket dock, är ännu inte så förslappad att jag inte klarar av att byta tillbaka när jag pratar med mammsen.

Imorgon kommer syster Hanna hit. På torsdag kommer min. Vi kallar det systerveckan och det är trevligt. Känns bra att låtsas att det finns en vecka i året då alla systrar träffas och har det trevligt.

Snart ska jag till Hemsedal!

Fast nu ska jag fortsätta dricka te, äta chips och kolla på Terminator en stund till innan jag somnar.

Förvirrad respons
Postat av: Lina

Härligt att Emily kommer upp trots allt! :-) Ha en skön vecka, pusspuss

2009-04-06 @ 22:29:24
URL: http://linamusique.blogg.se/
Postat av: Sebbe

Har du rensat bort mig!? :S

Föresten, jag har blivit revolutionär, på riktigt =) Jag har gått med i 26-juli rörelsen och i Svensk-Kubanska föreningen. Nu är det bara KPMLr som fattas. Första Maj kommer bli vilt i år, bäst för dig att du är här då! Puss

2009-04-07 @ 16:15:34
URL: http://rinvall.blogg.se/
Postat av: Amanda

Bäst för dig att du behåller mig!!!

Klem fra Mor din

2009-04-07 @ 21:06:25
URL: http://projectoslo.blogg.se/
Postat av: Amanda

Mamma, sluta skriva som du är mig! :P

Nej jag har inte tagit bort dig, jag har just bestämt att lägga till dig, så sköt dig bra nu annars ryker du ;)



Sebbe: Yes, klart ja kommer på demonstrationen i år! Tar med mig en tvättäkta norrmann vi kan trakassera också för skojs skull :)

2009-04-07 @ 22:09:42
URL: http://projectoslo.blogg.se/
Postat av: Emily

Men hur ska meddelandet annars veta att det ska till dig?

2009-04-07 @ 22:34:21
Postat av: Ann

Det är ju du som varit och kladdat i min dator. Grrr! prata med dig vill jag - NU!

2009-04-13 @ 18:46:37
URL: http://projectoslo.blogg.se/

Kommentera mera:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0