Clas Ohlsson

Jag, Amanda då, ringde precis och tackade ja till jobbet på Clas Ohlsson!
Jag var på intervjun på H&M idag men fick inte alls samma härliga känsla där som jag fick på förra intervjun och dessutom hittade jag fler fördelar med att jobba på C-O än H&M.

1. På H&M jobbar 1 kille. Resten är brudar. Alla som känner mig någorlunda väl vet att jag kommer lättare överrens med killar. Dessutom är det mao mer raggvänligt på C-O! (nej, nej, det är förbjudet att dejta på jobbet jag vet...)

2. Jobbet på H&M var inte heltid. Det var till att börja med typ 85% och så kunde jag hoppa in när andra var sjuka och så. Jobbet på C-O var heltid.

3. H&M-jobbet lät sjukt stressigt. Det innebar dessutom till allra största del en hel jävla massa klädvikande. Tråååkigt. På C-O får jag ju pilla med sladdar och grejer och lära mig massa nytt.

4. Lönen på C-O är bättre än den på H&M. Rätt övertygande argument.

5. På H&M jobbade väldigt många svenskar. Jag har ju inte kommit hit för att bara umgås med svenskar. Jag vill ju umgås med de exotiska norrmännen så mycket som möjligt!

Nu är det gjort i alla fall. Känns skitbra faktiskt!
Ska dit på måndag för att skriva kontrakt och gå igenom detaljer och så.
Fan vad najs det känns...


Förvirrad respons

Kommentera mera:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0