1:a dagen, 1:a natten

Nu har vi precis övernattat våran första natt i leiligheten! Det har fungerat skit bra =)

Gårdagen var heeelt galen!

Vi kom hem till Edvard runt kl 21:30 och lagade mat och packade hans sista grejor. Vi stannade uppe tills nästan kl 12 då vi gick och la oss på tv-soffan. Kl 02:30 ringde klockan, sega som fan gick vi upp och började klä på oss. Bussen skulle inte gå föränns 03:30 men vi ville inte behöva stressa så vi åkte in mot stan kl 03:00. Vi var väll på plats typ tio minuter senare och ställde oss och väntade i kylan. 

Tror ni att bussen kom i tid? nej självklart inte den kom kl 04:00 så vi stod och huttrade kalla och trötta som fan i 50 minuter innan den kom. Vi var lite smått irriterade =P

När bussen väl kom så kändes det som en ordentlig lättnad. "Äntligen ska vi få sova", tänkte vi. Men bussen var helt smockful och det fanns bara två trånga platser längst bak där man fick sitta med rakrygg utan armstöd på sidorna och försöka sova =P Det gick inte så bra så vi fick väll en timme sömn var på sin höjd.

Vi kom till oslo kl 08:15 och tog oss mot lägenheten med all packning. Det var sjukt tungt vill jag lova och humöret var inte på topp. Men vi kom tillslut fram och gick in till lägenheten.  Klockan var runt  08:30 och vi var så uppe i varv så vi satte oss på våran soffa och kunde inte slappna av. Jag minns att vi till och med började packa upp grejor för att vi var så stressade =P. Tillslut så tog vi oss varsin kopp te och lugnade ner oss lite och bestämde oss för att ta en powernap. Edvard hade inervju klockan 10 och Amanda hade sin kl 11 så det fanns inte mycket tid. Edvard sov väll 15 minuter för att sedan gå upp och duscha och ta sig till anställningsintervjun.

När Edvard(jag) kom till kirkegate 1-3 så uppstod ett problem. Jag visste inte vilket företag jag skulle till. Det hade stått eudirectories i mailet men det stod inget på någon av dörrarna. Jag ringde iaf på dörren till trappuppgången och blev insläppt. Jag gick upp och ner och såg fortfarande inte "Eu directories". Jag bestämde mig för att gå ner till entré plan och vänta på någon som går in eller ut och fråga om de visste. 

Nästan direkt kom det in en karl som jag frågade om han visste om det här företaget fanns i byggnaden. Och tur som jag hade var det honom jag skulle till. Han berättade att Eu directories inte är namnet på företaget utan bara ett projekt de har.

Jag kom in på intervjun och det gick jätte bra. De skall höra av sig på fredag men de nämnde att de var riktigt intresserade och inte såg någon anledning att inte ge mig anställningen.

Efter en timme så kom jag loss och började ta mig mot lägenheten. Jag bestämde mig för att gå hem från centrum för att lära mig hitta. Det tog runt 50 minuter istället för 15 minuter som det ska ta om man går rätt väg =p Men det var kul, jag var i botaniska trädgården och lallade runt och i ett par parker. Vädret var jättefint så det var bara härligt!

Väl hemma så började jag packa upp allting. Amanda kom hem efter ett tag och hennes intervju hade gått jätte bra den med! Vi spenderade resten utav dagen med att packa upp grejorna. 

På kvällen skulle vi dansa. Vi lyckades ta fel trick(spårvagn) och blev typ 20 minuter försenade men det gick bra ändå! Fyfasen vad kul det var att dansa Lindy hop igen!=) Efter det tog vi oss hem och kollade på film och åt mat och gick tillslut och la oss.

Nu ska vi ut och shoppa, lämna grejor på återvinningsstationen och kolla in Oslo lite mer än vad vi gjort förut. Typ kungliga slottet och så.

Til' next time... Ha de kaempegrejt!!

//EA GAMES "Challange everything"


  

Sars gate?? Intressanta namnval i Oslo =P



Man kan se många roliga skyltar när man går fel i Oslo =P

/EA-games (Challenge Everything...)

Förvirrad respons

Kommentera mera:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0