Helhelg

Helgen kom och gick som helger brukar och den var inte dålig. Inte dålig alls.
Skrev tenta i ca 3 timmar i fredags, det kändes riktigt bra på 2 av 3 delar, jag får hålla tummarna för den sista delen. Får inte reda på hur det gick förrän om typ 2 veckor, så det är ingen idé att börja oroa sig än och även om jag inte har klarat den känns det inte så illa att behöva göra om bara en del. Det ska jag klara fint.

När jag skrivit klart cyklade jag in till stan och mycket riktigt satt den lille Ole där på ett hotellrum och väntade. Fan vad jag hade saknat honom, 4 veckor är lång tid, och det var riktigt gött att träffa honom igen.
På kvällen blev det tentaöl, men eftersom norrbaggen inte får komma in på studentställena blev det 2 förfester för oss och sen tillbaka till hotellet när de andra skulle ut. Jag var trött som ett as efter allt plugg så mig gjorde det inget att kvällen avsultades med nån dålig film på tv.

Lördagen blev lat. Vi lyckades i alla fall få lite sightseeing av Uppsala, gå på grekiskt restaurang och se Inglorious Basterds på bio, i övrigt var det skralt. Filmen var svinbra och jag rekomenderar alla som inte har sett den att göra det. Jag är vanligtvis inte en stor förespråkare av Tarantino eftersom hans filmer är så konstiga, men den här var grymt bra. Kul också att se den med Ole som är lite Tarantino-nörd och berättade roliga fakta.

Söndagen blev latast. Vi stannade på rummet hela dagen och bara degade, kollade på film och serier och hade det skitgött. Ungefär som vi brukade göra hemma i gamla goa Oslo. På kvällen gick jakten efter stans bästa burgare och öl och vi traskade runt i nästan en timme innan vi insåg att den fanns precis bredvid hotellet. Men så blev vi lite rastade i alla fall.

Måndan skulle för min del ha avslutats med sista hotellfrukosten, men jag var så otaggad på att dra till skolan och gå på den första introduktionsföreläsningen att ja skrev till ett par klassisar att de fick ta anteckningar åt mig och så var den saken biff. Fick höra sen att den inte hade vart intressant för fem öre, så då blev jag ännu mer nöjd med beslutet.

Jepp, lång utläggning om inte så mycket, men fan vilken go helg de va!
På lördag är det fest med teknikerna från Uppsala Uni - äntligen lite testosteron!
Och nästa helg bär det av hem till såsen. Underbart.

Nu har biokemikursen startat ja. Mindre kul. Skitsvårt och massa konstiga uttryck termer och allt för många undantag. Varför kan vi inte bara va uppbyggda med lego eller nått...

Förvirrad respons

Kommentera mera:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0