Inflyttningsfest

I fredags hade vi inflyttningsfest här i bygget. Vi bjöd båda in folk från jobben och landade på ca 15 personer. Alltså ganska mycket i en lägenhet på dryga 50 kvadrat med sittplatser nog för 2/3 av en genomsnitts-Svensson-familj.

Vi har också fått upp Hannas pole nu, den står lite lagom snett i vardagsrummet och sprider glädje genom att reflektera ljuset så att var man än står i rummet har man solen i ögonen. Fantastiskt.

Vi blir bara lyckligare och lyckligare här, det är konstigt hur det där fungerar. Igår gick vi ut för att dansa oss natten igenom, upptäckte att stan av någon anledning var helt död och inga ställen såg roliga ut för att vi skulle gå in, så vi vandrade stan runt, hamnade på en svinmysig bar med riktig hemmakänsla och satt där och pratade minnen, drömmar och resor ända tills de stängde. Då gick vi hem och la oss, totalt tillfredställda och nöjda.

Under veckan ska Ivan och jag spela in en låt vi har skrivit i studio. Det ska bli kul att sjunga lite mer och höra mig själv faktiskt. Var så längesen jag gjorde något sånt seriöst.

Idag har jag exakt noll planer. Jag har dock skrivit till Edvard (Hannas jobbkompis och den enda vi känner som är mer intresserad av longboards än jag är) och frågat om vi ska åka lite ihop. Kan ju bli hur bra som helst.

På fredag kommer jag till Sverige och på lördag är det bröllop! Eftersom vi norrmän fortfarande har ledigt på pingst så har jag alltså måndagen fri och får alltså ännu en långhelg. Haha, synd för er...

Förvirrad respons
Postat av: Peter

Va?! Är du ledig och kvar i Sverige till på måndag? Då bokar vi hotellrummet ytterligare en natt då eller - eller du sover kanske hos "träffs-o-trivs"

Kram M (ja, från P´s sign)

2009-05-25 @ 19:48:25
URL: http://projectoslo.blogg.se/

Kommentera mera:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0