Dare

Eftersom jag inte än orkar skriva om vad jag oroar mig över skriver jag om detta istället.

Jag kom med en brilliant idé till chefen för ett par veckor sen, men jag var rätt så säker på att han inte riktigt tog mig på allvar, så jag kände att det var dags att ge det ett andra försök.
Jag tycker att det skulle vara en mycket fin idé att ha ett samarbete med t.ex Rädda Barnen eller Läkare utan Gränser på jobbet så att vi kan ha bössor stående där kunderna kan lägga växeln de ändå inte vill ha. Detta var mycket vanligare förr känns det som, men det är ju helt genialt för människor slipper tunga plånböcker och lägger pengarna på något mycket välgörande.

Av någon anledning möttes jag av delade meningar. Vissa tyckte det var en väldigt bra idé, andra suckade och önskade att jag höll käften. De gjorde jag givetvis inte. Det händer inte så ofta.
Chefen lovade i alla fall att kolla upp möjligheten för det och återkomma. Viket han gjorde idag.
Vi har inte lov att upprätta sådana samarbeten. Det är helt idiotiskt, småsint och jävligt konstigt.

Jag blev så klart väldigt besviken, jag hade verkligen sett fram emot att ringa och sätta upp ett samarbete, men nu fick jag inte det. Det ifrågasattes och någon sa på skämt att jag kunde ju ringa huvudkontoret och ta upp det med dem. Det tänker jag göra sa jag.

Och det ska jag.

Förvirrad respons

Kommentera mera:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0