Veronica Maggio

Detta inlägg har egentligen inget alls med Veronica Maggio att göra. Även om det kanske borde det, hon är väldigt bra...

Idag är det måndag igen och det betyder arbete i Norge-land.
Amanda vaknade utsövd och lycklig klockan 6 - vilken härlig sovmorgon! Dagen gick som på räls, förutom en och annan väldigt lättirriterad kund (för det mesta verkar det faktiskt handla om att jag är tjej...) så var allt tipp topp.
Fast sen var det ju det där om ålder. Jag har rätt svårt för att bedömma folks åldrar och lägger väl ingen större vikt vid det heller. Jag vet att jag är bland de yngsta av de heltidsanställda och så är det.
Häromdagen bad Mohammed mig gissa hur gammal han var och idag sa jag samma sak till honom.
Han gissade på 16.
Jag började skratta. Då ökade han till 17 (därav Maggio-parallellen, efter henne under bara låt "17 år").
Kändes lite skumt att han trodde att jag var så ung, men å andra sidan spelar väl det ingen roll. Då förväntar folk inte så mycket av en så gör man fel blir de inte lika upprörda och gör man rätt blir de snarare imponerade :P
Samtidigt gissade jag ju också att han var 25 när han egentligen va 31, så det kanske tar ut sig också...

Jag fick prata tyska på jobbet idag! Gick rätt bra faktiskt, och var väldigt kul. Längesen jag gjorde det men mycket sitter fortfarande kvar.

Ska få en dag ledigt denna veckan också, förutom att jag fick bytt ett pass på fredag så att jag kan åka hem lite tidigare. Hoppas då att det blir just fredag för då kan jag ju åka nästan så tidigt jag vill.
Anledningen till att jag ska få vara ledig är att jag måste upprätta ett norskt bankkonto. Känns vuxet. Och lite krångligt. Det är lite svårt att välja bank, alla ger en olika tips och uppgifter. Dessutom är det inte alla banker som accepterar oss utan permanent personnummer och folkbokföring i Norge, men jag ska nog hitta på något...

NU MAT!

Förvirrad respons

Kommentera mera:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0