Helgen som gick

Nu är vi tillbaka i Oslo igen efter en händelserik och intensiv helg.
Tänkte berätta om helgen i korta drag ur min synvinkel (Ja, Amandas då alltså)

Efter att bussen från Oslo blev lite försenad kom jag hem till Alingsås för en blixtvisit innan det bar av till Partille igen. Jag kunde ju inte missa Stus avskedsfest!
Det var underbart att träffa så många av vännerna och stämningen var som alltid på topp!



Det glada gänget (Jag fattade inte att jag syntes i bilden, därav avsaknaden av konstig min)



But if at first you don't succed...



...try and try again! :)



Festligt



Festligt värre!



Kommer att sakna dig som fan, kompis!

På lördagen skulle mammsen firas, hon fyllde ju år och allt, då får man ju passa på!
Extra plus var att en moster med tillhörande kusinbarn dök upp. Underbara lilla Noel på 3½ år, det går inte att inte älska honom! Det bästa var när vi fick oss en riktigt lång pratstund när vi satt och gungade ihop och tittade på löven som föll. En helt fantastiskt härlig unge, det där.
Fram emot kvällen insåg jag att jag skulle på Björns födelsedags-/maffiafest och inte fixat någon utklädnad. I min familj kan man ju inte nämna något sånt utan att det blir ett helt projekt och alla vill vara med och oj vad det ska fixas och donas! Helt underbart och snart såg jag inte bara ut som, utan var en fullfjädrad maffiaboss.
Lite goa bilder från kvällen blev också tagna:



Goa gänget



The man of the hour, nykter som en spik!



Grabbarna går in i rollen...



...men lyckas givetvis inte tillnärmelsevis lika bra som jag. Tycker att Sebbe fick till rökeffekterna grymt också! :D

En rolig detalj med kvällen var också att alla fick kort där det stog kosntiga saker man skulle hålla med under samtal under kvällen. Det ballade ur rätt snart och alla plockade nya kort till höger och vänster. Tråkigt (eller roligt) nog höll jag mig så bra och så länge till mitt kort att ingen fattade att jag inte var allvarlig, alla trodde att jag stötte på dem!
Haha! Ja, men så är det när man går på korvfest, pojkarna tar alla chanser de får...

På söndagen blev det packa klart, en del hejdå och sen åka tillbaka till Oslo tillsammans med Edvard och Mamma-Edvard. Vi åkte bil, det var riktigt gött. Hon bor med oss i några dagar nu. Det betyder att en massa mat lagas helt magiskt av sig själv och att saker organiseras och hamnar på bra platser och sånt. Galet praktiskt!

Nu har arbetsveckan börjat igen och det känns gött. Trots att det kändes lite sorgset att åka igår kändes det också kul att komma tillbaka till jobbet idag. Jag tycker verkligen om det.


Den sista lilla notisen i inläggen får tillägnas helgen absoluta toppengoding - Disa!



Hon kom och la sig i mitt knä när jag åt. Roade sig själv med snörena på min tröja i några minuter, somnade sen. Vaknade en stund senare, lekte lite till och somnade om.



När jag satt vid tv:n kom hon igen. Lekte ett tag och sov sen länge länge i famnen på mig. Jag kunde röra mig hur mycket som helst, hon är helt galet bra på att slappna av och sova. Så sjukt härlig!

Tack för tiden. Signing off...

Förvirrad respons
Postat av: Lina

Bejbi! Saknar dig! Behöver träffa nån som kan väga upp all tjejighet som jag upplever nu ;-)



Hälsa sambon =)

Puss

2008-10-20 @ 22:39:34
URL: http://linamusique.blogg.se/

Kommentera mera:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0