Helg

Nu har helgen börjat för mig. På sätt och vis. Jag ska ju jobba imorgon, så det känns inte så mycket som helg, men får ju i alla fall sova till 7!

Edvard har åkt hem till Sverige. Och lämnat en massa trams efter sig. Misstänker att han fick bråttom iväg för det ligger disk och andra spännande saker utspridda i hela lägenheten. Hur tusan hann han stöka till så mycket på bara några timmar?

Jobbet känns fortsatt jättebra. Människorna blir bara trevligare och trevligare och eftersom jag blir mer och mer säker på det jag gör blir också jobbet roligare.
Vi har en liten tävling i alla Clas Ohlson-butiker i Norge där vi ska sälja så mycket som möjligt av ett visst märke batterier. Därför har vår chef utlyst en intern tävling där målet är att vi på en dag ska i snitt 10 paket "extrasälj", dvs när man får en kund att köpa dessa batterierna fast de inte tänkt göra det från början. När vi klarar det målet bjuder chefen alla på lunch. Till dess är det bara den som säljer flest per dag som blir bjuden.
Jag ska fan ha gratis lunch!
Idag lyckades jag sälja 18 st! Ruggigt nöjd med det faktiskt. Och jag rätt säker på att jag var bäst, så gratis lunch - here I come!

Fick en del roliga kommentarer av kunder idag. När jag satt i kassan var det en kvinna som när hon skulle betala sa:
"You look like sheep"
Sedan skrattade hon jättekonstigt. Jag skratta också, lite mera osäkert och sa att det kanske jag gjorde.
Mina kollegor tyckte detta var omåttligt roligt och spenderade resten av dagen med att tracka mig för det och skriva falska lappar från chefen med underliggande får-skämt.
Jag slog dock tillbaka med att det lite senare på dagen var en gubbe som inte ville gå från kassan utan att först säga till mig minst 5 gånger att jag var väldigt vacker. Spännande hur olika uppfattning man kan ha... :)

Förvirrad respons
Postat av: h-f

Haha. Ja, eller hur d; Hur gåre i Oslo ?

2008-10-03 @ 18:09:53
URL: http://ishav.blogg.se/

Kommentera mera:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0