En vecka

Nu har jag varit i Oslo i snart en vecka i sträck. Känns inte som det. Samtidigt som det känns som att jag varit här jättelänge, som att allt är som vanligt. Väldigt skönt.
Inget jobb idag, också skönt. På söndagar är det nästan som att hela Norge dör, ingenting har öppet. Tycker att det är en rätt så bra grej, förutom att folk handlar som dårar på lördagar. Det var lite galet igår vissa perioder, så jävla mycket folk. Men det gick fint. Ska jobba imorgon igen, så det blir en kort helg för min del.

Nu till något som kommer göra mor min glad;
Joel tittade förbi på jobbet igår. En gammal barndomsvän vars flickvän jobbar på samma storcenter som jag. Tyvärr var jag jätteupptagen just då, så jag kunde inte snacka med honom. Idag ska vi i alla fall ses, Joel, Josefine och jag. Blir en fika på Karl Johann.
Visst blir du lycklig nu, mor? Jag kan ta kontakt med människor och vara social på egen hand! ;)
(Bara så du vet mamma, det går att trycka på kommentera här under, så du kan skriva saker till mig om det jag skriver. Erkänn bra!)

Norrmän är konstiga när det gäller mat. Jag trodde att Sverige var ett mack-land men ack så fel jag hade. Som igår till exempel, när jag och flera andra jobbade 9.5 h. Då hade jag med mig en portion pasta och köttfärssås som jag glufsade i mig. Dessutom åt jag två äpplen under dagen, behövde verkligen varje liten kalori. Såg inte någon annan i personalen som åt något vettigt! En tjej jag hade lunch med samtidigt åt ett halvt äpple och två kakor. Va fan!? Några andra gick och köpte två korvar och några andra käkade mackor. Hur överlever dessa människor? På luft och kärlek? Konstigt...

Hanna kom hit igår. Vi tittade på film och tjötade. Sen blev det sent så hon sov över. Mysigt.
Stackarn hatar verkligen sitt jobb. Hon ska snacka med sin chef imorgon och troligen säga upp sig. Söker jobb som en dåre. Förstår henne verkligen också, henne jobb låter hemskt. Ett säljjobb med sjukt tuffa regler och väldigt resultatinriktad inställning. Skulle jag aldrig klara.

Nej nu tror jag att jag ska träna lite och kanske slänga in en tvätt innan jag ska iväg till centrum.
Ha det!

Förvirrad respons
Postat av: Mor

Toppen! Det här visste jag inte - men det visste du ju redan ;) Tänk att du träffar Joel i Oslo, det är faktiskt gulligt. Låter som att du har det bra och det är så skönt att höra.

Blir inga valpar här hemma, som vi misstänkt. Däremot har Disa flyttat in och liksom tagit över stället. Den enda som kan tämja henne är Tobbe! Kanske säljer henne dyrt till honom, så skynda dig hem om du vill träffa henne ;)

Kram o puss från mor

2008-10-05 @ 16:05:37

Kommentera mera:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0