Förflyttning

I helgen var det ombytta roller. Amanda åkte till Sverige medan Edie stannade kvar i lägenheten. Första gången han var här utan mig, men han var ändå inte ensam mycket. Ossian, Larsson och Fredrik kom hit och underhöll honom lite. Det var väl för väl.

Själv åkte jag till Svea rike för att gå på bröllop. Världens lurigaste bröllop. Min kusin gifte sig med en tyska. Hennes familj på minst 30 barn ställde sig framme vid altaret under vigseln och bekräftade alla mina fördomar (utom en) på mindre än 3 minuter. De sjöng fruktansvärt falskt (tänk 30-stämmigt), spelade/dödade gitarr och skrek i blockflöjt. Allt detta iförda tysk folkdräkt/lederhosen. 
Den fördom som inte blev bekräftad var den roligaste. De var nämligen nykterister allihop. Kan du tänka dig något konstigare?
Och allt hela min familj tänkte var "Every sperm is sacred, every sperm is life..."

Kvällen blev desto livligare. Jag åkte till Chalmers och mötte upp Peter, Spencer, Fredrik och Robin. Vi skakade rumpa med en massa andra Chalmerspuckon till småtimmarna innan det var dags att plaska hem. Dock plockade Peter med sig en lurig sladd eller två från en gömma på skolan för att ge till min sladd tokiga pappa på...

...fars dag som firades med hela familjen och alla djuren. Var härligt förutom att jag började må riktigt dåligt i lagom tid till att jag skulle åka iväg till Götet för att träffa Tove och sedan ta mig tillbaka till Norr-landet. Det gick dock förhållandevis bra och förutom en försenad buss gick tillbakaresan smärtfritt.

Nu ska jag vara ifrån Sverige längre än jag någonsin varit förut faktiskt. En hel månad. Inte en stor grej men ändå någon form av känsla som bildas inom mig.
Dock slipper jag vara ifrån päronen lika länge, för de kommer upp och hälsar på om 2 veckor :D


Nu har jag också fått min första norska lön. Mums...


Förvirrad respons
Postat av: Hanna

Wohoo kommer de hit och hälsar på. Givet att jag ska få träffa dem då, yes?



fast med min tur är det säkert helgen vid advent du pratar om, när jag åker till schweden.

2008-11-13 @ 23:13:29
URL: http://njorun.blogg.se/

Kommentera mera:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0