Return of the blogger

Nej nu får jag allt ta och skärpa mig!

Jag bloggar på tok för sällan och verkligen för dåligt när jag väl gör det. Skam att ens kalla det blogging.
Det är tur att jag ändå har så pas omtänksamma och tjatiga föräldrar att jag de får mig att ta mig samman. Igår kväll fick jag detta mail:

"Hej! Lever du eller? Vi öppnar din blogg flera ggr per dag, men inte ett livstecken. Pappa tror faktiskt att det är Ivans fel. Hör av dig!!!

Kram o klem!

Mor"

Samtdigt som jag måste göra ungefär hälften av min läsarskarabesviken (ja, det betyder er, mamma och pappa. Och möjligtvis också dig, Hanna?) så har min frånvaro tämligen lite med Ivan att göra. Åtminstonde inte specifikt honom.
Som jag skrevi förra veckan händer det väldigt mycket. Men det är ju ingen vidare beskrivning och som jag nämnde tidigare ingen vidare blogging heller, därför tänkte jag specificera lite...

- Varje tisdag dansar jag. Eller jag gjorde i alla fall. Nu är kursen slut, men jag hoppas på at springa på en del socialdanser och funderar även på att börja träna med tävlings-dans-folket på fredagar.

- Hanna bor i Oslo och tar en mumsig del av min tid lite då och då. Ett mycket trevligt uppehåll som förgyller denna mörka (rent ljusmässigt då alltså) vardag.

- Ola och en del andra på jobbet har dille på att ta en kaffe-eller-öl-på-Fellini-efter-jobbet minst 1 dag i veckan. Plus bowling minst en gång i månaden. Plus annat som dyker upp.

- Vårt stulna internet fungerar skitdåligt. Detta bidrar till nerdrag i bloggande.

- Vår TV har slutat fungera. Andra människor har tv. Andra människor har munnar och hjärnor som tillsammans kan skapa samtal och ibland även trevlig atmosfär. Detta är mer spännande än att sitta hemma och förmultna.

- En lägenhet tar lite tid att hålla koll på! Tvättning, diskning, matlagning och sånt har ju tidigare skett helt automatiskt med hjälp av någon magisk maskin eller liknande. Nu när jag måste lära mig hur allt fungerar och sedan även genomföra det med hopp om gott resultat tar det ibland mer tid än önskvärt.

Nu har ni i vart fall fått lite bortförklaringar. Nu kan jag även bidra med lite bilder från de senaste veckorna för att lätta upp stämningen.



Ivan efter ett lyckat kast



Kos på Fellini



Ännu mer Fellini



Mamma, pappa + galen katt på besök



Men kom igen nu... Se liiiite glada ut i alla fall...



Suck.. Ni är hopplösa...



Frognerparken. Där finns det nakna människor.



Och mina föräldrar. Som pussas under en galen man som dödar bebisar.
De är sånna romantiker...



Actionkatten Disa!



Kan även nämna att helgens julbord blev väldigt lyckat. Fick äta och dricka gott, se ett riktigt bra fakiruppträdande och ett par riktigt fina bröst tillhörande en tjej som tappade klänningen på dansgolvet.
Score!

Så där ja, då har jag gjort det också!
Hoppas ni är nöjda i några dagar nu :)

Imorgon åker jag til Sverige. Ska bli härligt!


Förvirrad respons
Postat av: Mor

Jaaa! Äntligen :) Du är en fena på bortförklaringar, men det gör inget. Nu är vi nöjda i ett par dar igen. Men, tänk att bilderna på oss blev så bra, det är ju för härligt ;P

Hämnden kan vara ljuv, bara så du vet!

Mor din

2008-12-04 @ 22:06:40
Postat av: Alex

Tack för sällskapet i lördags. Måste bara säga att det är en grym bild på Disa! Hälsa edd!

2008-12-08 @ 17:40:11
URL: http://teammanwhore.blogg.se/

Kommentera mera:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0